top of page
Поиск

Оцінки підвищені на тлі очікувань щодо збільшення попиту в Китаї Ціна на морську залізну руду у першій половині 2024 року може зрости до $150/т, вважають аналітики. Про це повідомляє Reuters.

Вони підвищили свої оцінки на тлі очікувань збільшення попиту в Китаї після нещодавніх заходів стимулювання.

Ці оцінки значно зросли у порівнянні з попередніми у $130/т. На початку поточного тижня ціна залізної руди сягнула $135 за тонну, однак, за даними консалтингової компанії Steelhome, вона все ще набагато нижче рекордних $232,5/т, досягнутих у травні 2021-го.

В останні тижні ціни на руду зросли після того, як уряд Китаю оприлюднив низку заходів, спрямованих на пожвавлення економіки країни, зокрема проблемного ринку нерухомості, що є ключовим споживачем сталі. КНР купує понад дві третини світової залізної руди, і його попит диктує ціни та виробничі плани провідних гірничодобувних компаній.

У 2023 році ціни вже перевершили очікування через сильніший, ніж очікувалося, експорт сталі з Китаю і зростання попиту на металопродукцію з боку інфраструктурного та виробничого секторів.

На думку деяких аналітиків, китайський імпорт залізної руди у 2023 році може досягти рекордного рівня. Інші вважають, що він не перевершить рівень 2020 року, коли виробництво сталі у Китаї досягло піка у 1,065 млрд т.

Наступного року ціни також підтримуватиме відносно обмежена пропозиція. Згідно із дослідницькою запискою китайської фінансової компанії CICC, світові морські постачання руди у 2024-му можуть зрости на 3,8%. Але аналітики додають, що попит за межами Китаю також зростає, що призводить до конкуренції.

«Очікується, що за межами Китаю попит на залізну руду у 2024 році покращиться завдяки стійкому попиту в Індії та деякому відновленню позицій, втрачених за останні два роки в Європі», – зауважив Девід Кашо, директор з досліджень Wood Mackenzie.

Окрім того, за словами Пей Хао, аналітика міжнародної брокерської компанії FIS, в Китаї в наступному році, швидше за все, спостерігатиметься лише невелике збільшення пропозиції брухту.

Експерти прогнозують, що ціни на руду знизяться в другій половині 2024 року, коли очікується збільшення постачань. Ще одним фактором може стати обмеження виробництва сталі Пекіном.

BMI підвищив свій прогноз середньої ціни залізної руди на наступний рік до $120/т, Goldman Sachs – до $110/т, Wood Mackenzie – до $108/т.

Середній показник на 2023 рік складав $119/т. На 2024-й аналітики прогнозують ширший діапазон – $90-150/т, частково через невизначеність щодо обмежень виробництва сталі у Китаї та потенційного втручання уряду.

Нагадаємо, що у 2024 році очікується зростання глобальної пропозиції залізної руди, проте експерти обережно оцінюють майбутні перспективи, зважаючи на потенційні виклики. Очікується, що постачання цієї сировини у наступному році збільшаться завдяки інвестиціям у нові проєкти та зусиллям, спрямованим на вдосконалення гірничих робіт.


Такі показники очікуються на тлі розширення зарубіжних ринків

Китайська Baosteel оголосила, що експорт сталі компанії у 2023 році, імовірно, перевищить 5 млн т. Про це повідомляє SteelOrbis.


Такі показники очікуються тлі розширення зарубіжних ринків, що розвиваються, включаючи Південно-Східну Азію, Північну Африку, Близький Схід, Центральну і Південну Америку.


Baosteel у довгостроковій перспективі має намір досягти обсягів експорту сталі у 10 млн т на рік.


На початку діяльності, коли Baosteel, дочірня компанія найбільшого китайського виробника сталі China Baowu Steel Group, тільки виходила на ринок, було ухвалене рішення спрямувати на експорт 10% від річного обсягу виробництва і працювати над поліпшенням якості продукції, технологічними досягненнями, обслуговуванням користувачів і конкурентоспроможністю на ринку.


У січні-вересні поточного року Baosteel наростила виробництво сталі на 5,5% р./р. – до 39,8 млн. За підсумками 2023-го виплавка сталі компанії може залишитися на рівні трохи вище 50 млн т.


Нагадаємо, що китайські металургійні компанії за підсумками січня-жовтня 2023 року збільшили експорт металопродукції на 34,8% у порівнянні з аналогічним періодом 2022 року – до 74,73 млн т. У жовтні поточного року Китай відвантажив на експорт 7,94 млн т сталі, що на 1,5% менше у порівнянні з вереснем. Середня ціна експорту у жовтні становила $792/т, що на $22,1/т або 2,7% менше м./м.


Center, Baosteel у середині листопада оголосила про підвищення цін на гарячекатаний рулон (HRC) на 100 юанів/т ($13,8/т). Це рішення відображає зростаючий попит і необхідність поповнення запасів. Окрім того, очікується, що наступного місяця виробництво сталі знизиться через зупинки меткомбінатів на техобслуговування.

Іспанська Celsa підняла ціни у Європі на всю свою продукцію на €30/т

Іспанський виробник сортового прокату Celsa підвищує ціни в Європі на всю свою продукцію на €30/т через високі витрати на переробку і зростання цін на сировину. Про це повідомляє Kallanish із посланням на європейських клієнтів компанії.


Зокрема, котирування арматури Celsa в Центральній Європі зросли до €640/т з доставкою.


Джерела на ринку також констатують підвищення цін з боку інших великих і малих європейських виробників сортового прокату. Хоча споживання залишається слабким, очікується, що ціни зростатимуть і надалі, і залишаться високими в перші місяці 2024-го.


За словами учасників ринку, Celsa і всі інші європейські заводи з виробництва сортового прокату розглядають можливість подальшого підвищення цін, якщо продовжить збільшуватися вартість брухту. Ціна на цю сировину у Європі зростають завдяки високому експортному попиту і низькій доступності, і навряд чи знизяться у короткостроковій та середньостроковій перспективі.


Зауважимо, що минулого тижня група кредиторів Celsa оформили поглинання іспанського сталеливарного підприємства. Як пише Bloomberg, серед нових власників – SVP, Deutsche Bank, Anchorage, Sculptor. Нові власники зобов’язалися протягом шести місяців після отримання контролю розпочати процес продажу частки до 20% промисловому партнеру, який працює в Іспанії.


Нагадаємо, що світові ціни на арматуру наприкінці жовтня показали незначне зростання на основних ринках. Зокрема. в Китаї їх підтримали економічні стимули з боку влади. В США При цьому в США котирування арматури стабільні з кінця вересня, оскільки будівельна активність сповільнюється через сезонний фактор.

bottom of page