ПАТ «Інтерпайп нижньодніпровський трубопрокатний завод» («Інтерпайп НТЗ») отримав замовлення на постачання АТ «Укрзалізниця» 5,6 тис. суцільнокатаних коліс для рухомого складу. Загальна вартість контракту складає 214,83 млн грн. Про це свідчать дані відповідного аукціону на торговому майданчику Prozorro.
Філія «Центр забезпечення виробництва» УЗ замовила у «Інтерпайпа» 2,285 тис. од. коліс суцільнокатаних з ультразвуковим контролем діаметром 957 зі ступицею 175 мм, та 3,336 тис. од. зі ступицею 190 мм.
Завод отримав замовлення без конкуренції, оскільки у відкритих торгах більше ніхто не брав участі. За умовами контракту, продукція має бути відвантажена замовнику протягом 2023 року.
Як зазначає Rail.Insider, у серпні 2022 року УЗ замовляла колеса «Інтерпайпу» на 22% дешевше – по 31,4 тис. грн за од. ($860/од.) у порівнянні зі 38,2 тис. грн ($1045/од.) зараз. У вересні 2021 року продукція обходилась залізничному оператору в 30,87 тис. грн од. або $1162/од.
Загалом зміна доларової ціни коліс слідує за зміною ринкових цін на сталь, але сильніше виражена. Нині ціна сталі на біржі LME становить $424/т. В серпні 2022 року вона була на 9% нижчою – $390/т, а у вересні 2021 року на 4% вищою – $439/т.
«Інтерпайп НТЗ» за підсумками 2022 року наростив чистий збиток у 2,5 раза у порівнянні з 2021-м – до 1,23 млрд грн. Нерозподілений прибуток підприємства на кінець 2022 року склав 2,94 млрд. 2021 рік підприємство завершило зі збитком в розмірі 486,4 млн грн.
Восени 2022 року «Інтерпайп НТЗ», попри спад у вагоноремонтному сегменті, відвантажив рекордний обсяг колісних пар для європейських клієнтів. Зазначається, що європейський ринок у 2022 році став основним споживачем коліс та колісних пар для рухомого складу. Його частка у загальному обсязі реалізованої продукції досягла 50%. Не менш важливі позиції належать українському ринку та забезпеченню роботи критичної залізничної інфраструктури.