Вагонів із залізною рудою в бік ЄС прямує 2,59 тис. од, а з металопродукцією – 1 тис. од.
Станом на початок серпня 2023 року на підходах до прикордонних залізничних переходів перебуває близько 3,6 тис. вагонів із вантажами підприємств гірничо-металургійного комплексу (ГМК) України.
Вагонів із залізною рудою в бік Євросоюзу прямує 2,59 тис. од., а з металопродукцією – 1 тис. од. Загалом на підходах знаходиться 7,61 тис. вагонів.
До Польщі прямує 296 вагонів з рудою та 673 вагони з металопродукцією, до Румунії – 278 од. та 306 од. відповідно, до Словаччини – 1,78 тис. од. та 22 од. відповідно. Ще 240 вагонів з рудою прямує до Угорщини, та 3 од. – до Молдови.
Таким чином, найбільші обсяги залізної руди спрямовуються до Словаччини через залізничні переходи Чоп та Ужгород, а металопродукції – до Польщі через переходи Мостиська-2 та Ізов.
Нагадаємо, у липні поточного року черги вагонів на західних прикордонних переходах зросли на 20% м./м. або 1,4 тис. од. – до 8,4 тис. од. Обсяг середньодобової передачі вантажів скоротився до 1,628 тис. вагонів, що на 95 од. менше, ніж у червні.
За підсумками I півріччя 2023 року «Укрзалізниця» перевезла 70,5 млн т вантажів, що на 17,1%, або 14,5 млн т менше порівняно з аналогічним періодом 2022 року. При цьому у червні було перевезено 12,4 млн т, що на 8,1% більше обсягів травня-2023 та на 32% до аналогічного періоду минулого року.
Експортні перевезення чорних металів впали на 62,2% у порівнянні з аналогічним періодом 2022 року – до 2,32 млн т, а ЗРС – на 44,7% р./р., до 8,67 млн т.