top of page
Пошук
  • Фото автораELEGIN

Литва та Україна планують з’єднати порти Одеси та Клайпеди залізницею

Такий коридор в обхід Білорусі та Росії важливий для Литви та країн Балтії

Литва та Україна розглядають можливість розвитку нових транспортних коридорів між портом Клайпеда та українськими морськими портами, зокрема одеськими, а також покращення залізничного сполучення між країнами та збільшення обсягів вантажоперевезень. Про це повідомило Міністерство транспорту та зв’язку Литви, пише ЦТС.

В березні 2023 року у Львові відбулася зустріч делегацій Економічного комітету Верховної Ради України та Економічного комітету Сейму Литовської Республіки. На заході обговорювалися спільні дії, спрямовані на створення додаткової ланки Балтійсько-Адріатичного коридору через ЄС до Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T) та кордону України в напрямку Дорогуська.

«Нам необхідно з’єднати Балтійське та Чорне моря транспортними коридорами з достатньою пропускною спроможністю, трансформувати чинне залізничне сполучення від Клайпедського морського порту до Одеси та інших українських портів у коридор TEN-T європейською колією. Такий коридор в обхід Білорусі та Росії важливий не тільки для Литви, а й для інших країн Балтії, щоб ефективно використовувати свої морські порти та виходити до Південної Європи», – зазначила заступник міністра транспорту Литви Лорета Маскаліовене.

За її словами Литва та Україна мають зробити конкретні кроки, зокрема спрямовані на визначення важливих проектів для реалізації цього коридору та співпрацю з інститутами ЄС.

Наразі найбільш значним питанням є спільні зусилля щодо розроблення додаткового транспортного коридору до мережі TEN-T, що дозволить збільшити загальну пропускну спроможність на кордоні Україна – ЄС у напрямку портів Балтійського моря.

Поліпшення транспортного сполучення між країнами дозволить і надалі збільшувати обсяг вантажних перевезень залізницею між Клайпедським морським портом та Україною.

Литовський порт Клайпеда за підсумками 2022 року скоротив перевалку вантажів на 21% у порівнянні з 2021 роком – до 36,1 млн т. Таким чином, порт скоротив вантажообіг до мінімуму з 2013 року, коли було оброблено 33,4 млн т вантажів. Зниження відбулося переважно внаслідок втрати майже всіх транзитних вантажів через війну в Україні та пов’язані з нею санкцій.

Нагадаємо, Литва планує прокласти залізничну колію європейського стандарту до Клайпедського державного морського порту. Відсутність євроколії значно знижує конкурентоспроможність порту.

0 переглядів

Останні пости

Дивитися всі

Китай за січень-квітень скоротив виплавку сталі на 3% р./р.

Аналітики очікують зростання виплавки сталі в травні завдяки покращенню попиту та перспектив споживання Китайські металургійні компанії за підсумками січня-квітня 2024 року скоротили виробництво сталі

Канадські металурги виступають за посилення захистних заходів щодо імпорту сталі

Галузева асоціація закликала владу вжити заходів, аналогічних американським Металурги Канади закликали владу до більш активних дій після оголошення США щодо підвищення тарифів на певну китайську проду

Comments


bottom of page