До 2032 року вартість чавуну та сталі, що імпортуються до ЄС із США та Великобританії, може зрости на 6%
Податок на викиди вуглецю в ЄС, який застосовуватиметься із впровадженням Carbon Border Adjustment Mechanism (CВАМ), з 2026 року змусить місцевих імпортерів стали зіткнутися з додатковими витратами у розмірі €2 млрд на рік.
Такі дані наводить американська консалтингова компанія Boston Consulting Group.
До 2030 року, згідно з дослідженням, «вуглецевий податок» перевищить €100/т.
Обсяги витрат залежатимуть від вуглецевої ефективності кожного виробника.
Дослідники припускають, що до 2032 року вартість чавуну та сталі, що імпортуються до ЄС зі США та Великобританії, може зрости на 6% (€102/т та €134/т відповідно), з Туреччини – на 10% (€144/т) з Південної Кореї на 12% (€154 євро/т), з Китаю на 17% (€184/т) та з Індії на 32% (€246 євро/т).
Boston Consulting Group стверджує, що в міру того, як СВАМ охоплюватиме більше товарів, інфляційний тиск відчуватиметься ширше. Наприклад, сімейний автомобіль середнього розміру, на частку якого припадає близько 7 млн т викидів вуглецю, оподатковуватиметься близько €700.
Зазначимо, що на початку червня Європейський парламент відправив на доопрацювання законопроекти про реформу дії механізму Carbon Border Adjustment (CBAM), Схеми торгівлі викидами ЄС (ETS) та соціально-кліматичного фонду, що входять до пакету Fit for 55.
Український бізнес очікує, що вітчизняні виробники , що експортують свою продукцію до Євросоюзу, щороку сплачуватимуть понад €1 млрд податку на вуглець у рамках фінального дизайну CBAM.
Третина українського експорту до ЄС може потрапити під дію CBAM. Захисний захід може призвести до припинення експорту українського чавуну та зниження експорту довгого прокату на 10%.